obildat språk

Började med hemkunskap imorse, precis som alla andra Onsdagar. Ursh, tantan gör hemkunskapen så spänd hela tiden pga betygen. Vilket gör den tråkig. Så imorse tänkte jag precis som alla andra Onsdagar :"jag kanske ska skrita i den?" "Bara idag". Men så blev det inte, tog mig i kragen och pillrade mig dit, än en gång. Hade praktiskt prov och fick laga mat, gick sådär. Men men..
Efter det var det Musik, lika tråkigt där med. Hon måste vara den sämsta läraren? Och sen hade vi egentligen Svenska men jobbade med huset till No:n då, och sedan ända till någon gång efter 5, då vi kände oss rätt ensamma på skolan och att det var dags att tralla hem.


Ringde precis en snubbe från Tele2 som ville fråga några snabba frågor. Snäll som jag är så kunde jag svara. Var inga svåra frågor utan mest " Har du haft några problem sen du bytte till Tele2?" eller " Vad är det viktigaste med blablabla.. " Iallfall, det jag skulle komma till var att killen jag pratade med lät väldigt vuxen jämfört med mig. Jag sa "typ" och "liksom" flera gånger i varje mening, medans han pratade så tydligt så det nästan blev jobbigt. Och tom jag märkte hur stor skillnaden var. Kanske borde bilda mitt språk någongång.. Någongång i framtiden iallfall..

KOMMENTARER


Du är så jävla rolig (NOT)!:P

2008-04-10 // 18:40:23
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: