flaggor åt konungen (?)

Har precis satt i mig min dagliga dos av hot-choclate.Mums!
Var iallafall ner till centrum en snabbis förut idag,och kunde inte låta bli att märka att det satt flaggor på bussarna.Tänkte självklart varför? När jag sedan kom hem ett tag senare kom jag fram till att det är för att det är "konungens namsdag" (?)Förstår inte varför hela Sveriges bussar ska köra omkring med flaggor bara för att "konungen" har namsdag? Som om någon ens bryr sig om han har namsdag eller inte?

Han har bara blivit född till en rik man i en flott familj som inte har jobbat och tjänat ihop pengar själv, utan har ärvt det från någon jeppe som heter nästan lika dant som honom och levde för många många år sedan.
Han och hans familj gör inget annat än glassar runt med massa oförtjänta pengar i alla deras slott som dom knappt kan hålla räkningen på.Sen får man ju inte glömma att ibland åker dom och ska representera vårat underbara land på någon bal någon stans. Väldigt viktigt!

Självklart finns det folk som dyrkar kungen och drottningen.Som skulle göra vad som helst för att få prata med dom eller vad dom nu vill göra.Den personen är inte jag.Känner inte heller till någon i min umgåtskrets som skulle vilja det heller.Iförsig skulle det inte göra mig något om jag gjorde de,för alla får ju tycka som dom vill.Men jag kan inte finna något speciellt intressant om snubben,så därför tycker jag att dom helt enkelt skulle kunna hissa flaggor åt mig när jag har namsdag också,eller helt enkelt låta bli.

KOMMENTARER


haha, kommer du ihåg när vi snacka om felringning från kungen? de skulle vara skitkul att totaldissa då

2008-01-28 // 20:14:36

Jag har sett kungen in real life.Den du!hahahha:D

2008-01-29 // 19:47:48
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: