shit va mycket de blev ,orkar ni läsa?

Så.. Nu tänkte jag berätta lite om min resa som börjar imorgon. Haha, eller egentligen i övermorgon. Torsdag alltså!Imorgonkväll måste jag bara åka till papsen. Tyvärr är inte ens han där utan på jobb utomlands (störande att han är det just när vi ska resa eftersom att han hittar på alla flygplatser i prencip). Själv hittar jag någolunda bra på CDG (Charles de Gaulle) som är en stor flygplats i Paris, och någolunda på arlanda tror jag. Den är ju så liten. Men så har vi självklart blivit satta på ett flyg till Amsterdam, och sen till Marseille. Tur att min syster går som UM så vi får hjälp i Amsterdam! Som ni kanske har märkt så ska jag åka dit med min halvsyster Sofie!

Iallafall planet går 06,20 så vi måste vara på arlanda senast 05,00 tror jag. Och kanske åka från Lidingö vid 04,(?) Alltså måste vi gå upp kanske 03,30 ? Sen har vi en timme på oss mellan bytet i Marseille. Det går nämligen inget direktflyg från Arlanda till Marseille så det är därför vi måste byta. Farmor och farfar möter upp oss i Marsielle och därifrån är det lite oklart. Antligen åker vi hem till dom och åker tillbaka dit för att ta båten två dagar senare, eller så stannar vi där.

På Lördag morgon ska vi iallafall ta båten till Korsika. Möta upp hela tjocka släkten på båten och sen åka till huset vi ska bo i i tre veckor. Sola, bada, glassa, leva livet helt enkelt! Ska bli sååå skönt!

Sen efter tre veckor åker jag tillbaka till farmor och farfar där dom bor(Frankrike). ÄLSKAR det stället! Är där med syster och kanske lite kusiner i några dagar och sen har det redan gått en månad och jag är hemma igen.

Det här orkar antagligen ingen läsa men det var bra för mig att få skriva ner allting ändå! Det finns mycket mer detaljer som jag har låtit bli att skriva för er skull.

Imorgon ska jag packa klart det sista, (handväskan bla), köpa massa gotter + sysselsättning till planet,( syster blir helt överlycklig om jag har köpt med mig godis), träffa Anna, måla lite i mitt rum, äta, sova och på kvällen åka till Lidingö.

Ps: jag har "fått tillstånd" att ta med mig kameran på resan också. Dock kommer jag kanske inte kunna blogga så mycket men lite granna kanske. Måste ju ändå kolla mitt gymnasieval på internett. I värsta fall kommer dom när jag kommer hem. Men håll utkik!
Skriver igen innan jag åker!

Paula

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: