bra gjort

Vill verkligen sätta ut en bild på klänningen jag köpte idag, men jag ska stå imot och inte göra det. Blir inge kul annars.

Kom nyss hem från Vedugnen. Åt en fet biff! Gott som faan  var det!

Var ju då som sagt inne i stan och köpte bla klänning till Balen idag. På tåget hem hände en väldigt komisk sak. Först när jag och mamma stiger på tåget går vi direkt till en som vi trodde var " tom sex-stolars-plats", men det var den inte. Visst, vi hade fått plats, men grejjen var den att det var värsta fyllot som satt där. Så vi fortsatte att gå i gången och kom tillslut till där den vagnen skulle ta slut, och där finns det två lediga platser så vi satt oss där. Snett framför oss sitter det två fjortisar, två riktiga enar, med ränder och idomin och hela paketet. Och med fjortismusiken som alla hör. Så jag sätter mig ner med ett stön, kollar på mamma och ger en "suck" min. Och plötsligt kommer det in en kanske två år äldre tjej och bara helt enkelt frågar oss om vi gillar deras musik. Mamma var snabbast, och svarade efter kanske en hundradels sekund -Nej! Och så bara vänder sig tjejen om och säger till fjortis-tjejerna att stänga av för att ingen ändå tycker att det är bra, och att det är brist på respekt mot folk. Haha, jag ville bara göra en "give me five" men det kändes lite dumt. Vi kollar på varandra och nickar lite granna, "bra gjort" typ.. Sen så ser man tjejen sitta där och nästan flabba på sig,och samma sak var det för mig.  Fjortis-tjejerna bara satt och viskade med varandra. Haha,dom blev så sjukt ägda. Var så bra gjort! Dagens medalj gick till henne ! Vem du nu igen var...


Älskar verkligen människor som säger ifrån. Kommer ihåg förut någon gång när jag åkte buss så var det en tjej med barnvagn som skulle ut där bak, men chaffisen bara stängde dörrarna och fortsatte åka. Det var sjukt mycket människor som kollade bak på henne (som satt där framme) men ändå så gjorde ingen någonting. Hon roppade att någon skulle säga till chauffören men ingen gjorde det. Jag som satt någonstans i mitten av en ganska proppad buss, fick helt damp på alla och bara flög fram och sa till. Då var jag verkligen sur på alla där! Varför kan man inte bara göra något för någon annan någon gång? ÅÅÅ!

Men men.. Bra gjort av tjejen på tåget idag iallafall!

KOMMENTARER


gud! älskar verkligen sånna människor, så jävla sköna!:)

2008-05-18 // 22:55:59
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: