höstlovet- frankrike vs Sverige

Har kollat upp det där med Frankrike-resan som skulle vara så skön att åka på på Höstlovet. Men det visade sig att det fanns någon biljett med helt okej pris kvar till DITresan, men på hemresan var det kaputt överallt. Inte en normalpris biljett till Nice eller Marsielle (Södra frankrike) gick att hitta. Såvida inte någon har 12 000 kr och lägga ut bara sådär?

Egentligen vill jag inte åka typ dom här lågprisbolagen som Ryan Air för dels så känns som inte så trygga och dels så är det altid massa förseningar och skit med dom. Jag vill verkligen inte låta som någon bortskämd skitunge som inte kan åka annat än första klass och grejer, för som ni hör så har jag åkt med tex Ryan Air förut. Vill helst åka med Air France. Dom går snabbt, det är enkelt att byta i Paris med stora bolag och framförallt det är/känns säkert. Har nämligen fått reda på dittan och dattan om vad flygbolagen gör (har en farbror som är pilot) och inte gör mellan landningarna i olika städer. Inget jag ska skrämma er med dock! 
Anyway, det jag skulle komma till är att jag skulle kunna åka med iprencip vilket bolag som helst för att komma ner till farmor och Co.
Få träffa dom, bara ta det lugnt, festa lite med kusinen, umgås med alla, prata franska, äta godmat, ha en farmor som skämmer bort en till max, känna att det faktiskt finns ställen på den här galaxen som inte har istid vid den här tiden på året. Nej, nu blir jag nästan lite ledsen. Kan iförsig spendera mitt lov i sängen, med lite härliga kompisar (inte i sängen dock), halloween, sola solarium, kanske gå på skönhetssalong osv. Frågan är bara om det är bättre eller sämre? Kan dock inte riktigt komma på ett 100 % vettigt svar till den frågan.


KOMMENTARER


Jag tycker du ska satsa på frankrike ändå:)<3

2008-10-16 // 21:25:33
Anonym

Ryan är funkar skitbra. Går snabbare att checka in osv än på arlanda. Lite dyr mat på planet bara, och stolarna är ju inte lika sköna. Men det är ju sjukt mycket billigare

2008-10-16 // 21:34:27
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: