för att göra en kort historia lång

Jag tror inte riktigt det var meningen att jag skulle gå till skolan imorse. Först satt jag bara hemma upp och ner i två timmar tills jag helt plötsligt fick jätte brottom. Sprang ner till tåget och ska gå igenom spärren då jag ser att tåget är på spåret. Får panik och eftersom att jag inte hade busskortet i fickan försöker jag hoppa över spärren. Lyckas med det men smäller i handen så att jag tappar väskan och mobilen på andra sidan spärren. Stannar upp. Blir tvungen att krypa igenom för att få tag på allt igen. Väskan var halvöppen och mobilen i flera delar. Skriker typ Fan (!!!) så att alla kollar på mig. (vilket dom antagligen gjorde hela tiden). Springer iallfall mot tåget. Ut genom dörrarna med en smäll och precis när jag kommer fram till den första dörren stängs den helt. Jag backar bakåt lite och kollar på tågchauffören som ler lite hotfullt. Gissa om jag var galen på allt då liksom!  Iallfall jag gick framåt på perrongen och sa till mig själv det gör inget, skit samma. Nästa går ju ändå 24. Sitter där i kylan på  perrongen. Minutrarnagår sakta som fan, tillslut slår klockan kanske 9,20. Borde det inte plinga nu? Sitter och väntar några minuter och går tillslut fram till skärmen och ser att den inte går förens 9,29! Visst det är bara 5 min, vad kan det göra!? Men allt kom bara på en gång,det var det som var så jädra jobbigt! När jag tillslut har kommit fram till Huddinge springer jag till skolan men kommer ändå försent. Det gjorde dock inte så mycket. Synd bara att vi hade prov som jag inte riktigt kan påstå att jag hade tränat till..Som också skulle lämnas in till läraren. Någon lärare sa också någongång under dagen att om man hade MVG i något/några/alla ska man vara glad om man får VG i ett ämne/på prov. Tack liksom. Ofta att jag kommer ens få det.. Inte med henne..

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: