DEAR NOBODY

Det finns inte så mycket jag verkligen inte gillar. Eller egentligen kanske det gör det. Men det mesta går i perioder. Allt förutom en sak. Jo, just att läsa böcker. Har kompisar som läser så fort dom kan och har kompisar som i stort sätt aldrig läser. Så jag tror inte att det är dom jag påverkas av. Delvis kanske. Men ändå kan jag inte finna nöjet i att sätta mig ner med en kopp té och en såkallad härlig bok och bara läsa.
Ibland när jag väl börjar läsa en bok som vi måste läsa i skolan eller något liknande så börjar jag med den men jag slutför den nästan aldrig. Sitter för det mesta på redovisningen och säger, "jo men slutet vad väll bra". Aha, kan du motivera det? " ehm... alltså jaa.. bra liksom". Visst låter jag oerhört intelligent? Nej, men faktum är att jag har oerhört svårt för att ta mig tid till att faktiskt läsa en bok. Och en skolbok som då är obligatorisk borde jag väll lyckas med? Men det är på gränsen.

När många hör det här ger dom mig alltid tipset att försöka läsa så jag kan hitta min typ av bok för att sedan fortsätta läsa liknande böcker i samma genre. Faktum är att det stadiet har jag passerat, tro det eller ej. Jag vet vad jag vill läsa, när jag väl läser. Men jag har ingen som helst aning hur jag ska få mig själv att sätta igång med läsningen. Anledningen till att jag ens tar upp det här tråkiga ämnet är att jag har en bok på engelska som jag borde läsa från skolan. Eller jag borde ha läst ut den för någon vecka sedan. En, två kanske. Men jag hittar som sagt inte kraften till det.

Antar att jag får låta tiden gå och någon gång i mitt nästa liv kanske jag vaknar upp en dag och är jätte sugen på att läsa. Vem vet? Tills dett får jag försöka vara aktiv tills lärarna kommer och frågar om min läsförståelse. För att förstå boken utan att ha läst den, kan vara svårt. Tom för mig!


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: