igår och idag

Nog blev det utgång igår minsan. Blev lite sent eftersom att vi inte åt middag förens vid nio tiden. Riktigt riktigt hungrig var jag då eftersom att jag inte hade ätit något sedan frukost. Så lite mat satt fin fint. Efter det blev det hurrycurry in i duschen och på med sminket. Sedan spring spring till bussen och sedan mötte vi upp resten av brudarna.

Det blev iallafall en trevlig kväll tillslut, dans och tjohej! Just as we like it!Mitt humör vände när jag träffa brudarna. As always,hihi. 
Min och Elins morgon var dock inte lika rolig. När vi väl hade kommit hem från en lång (inte) vandring och tagit omvägar för Statoil och allt som hör därtill så fick vi inte många timmars sömn eftersom att båda skulle upp tidigt idag. Kände mig dessutom som en vandrande zombie utan röst när det plingade på dörren tidigt imorse. (Kanske kan bero på att jag såg ut som en? )Vem fan kan det vara som kommer och plingar på våran dörr kl 9 på morgonen? Vem utsätter sig själv för det? Och andra? Mig? Elin? Hah, det var ungefär det jag tänkte när jag vart tvingad upp ur sängen efter bara någon timmes sömn. Ursh! Som tur var det bara ett  snabt besök så jag somna snabbt om.

Så efter ytterligare några timmar skulle man upp igen. Mamma har nämligen precis haft kalas. Och innan dess har vi burit stolar och brod hit och dit, bakat, förstört mat och gud vet vad. Men lite trevligt var det allt tillslut. Och snart ska jag ta mitt pick och pack och glida hem till pappa, lite halvt mot min egen vilja. Blir självklart inte tvingad men hade gärna varit hemma sista kvällen också. Men det ska iallafall bli skönt att få träffa mina söta små syskon.


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: