facebook för yngre och äldre ??

Inlägget jag skrev igår natt blev tydligen inte publicerat och just nu sitter jag hemma hos morfar så jag kan inte ladda upp några fler foton. Idag har jag iallafall varit inne i stan med morfar och lunchat. Trevligt trevligt! Sedan har jag varit här och hjälpt till med lite olika saker.

                                             http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5624327.ab

Eftersom att jag nyss satt mig vid datorn och loggade in på facebook såg jag direkt att "mina vänner" -förfrågningarna hade ökat. Någon av dom var som jag säger: från den äldre generationen. Inte de äldsta utan bara äldre. Jag chockades därför över hur många vuxna som har hittat sig in på facebook. Men några sekunder senare släpper jag det och bläddrar mig vidare på facebook och in på MSN. Eftersom att jag fortfarande inte har något speciellt att göra klickar jag mig in på allas bloggar eller hemsidor (som folk har skrivit som deras namn på MSN) och en av dom är just en artikel från aftonbladet som beskriver just det jag har suttit och funderat över, - att mer och mer föräldrar samt vuxna har skaffat Just Facebook.

Lite lustigt måste jag säga. Själv har jag aldrig varit något riktigt fan av facebook. Tycker inte att det är lika kul som man tyckte om tex playahead eller lunastorm för några år sedan. Var väldigt sen med att skaffa och från början när folk i min omgivning  började skaffa sa jag att jag aldrig skulle skaffa det. Men så blev det ju inte. Jag hittar ganska mycket från facebook som jag inte tycker är så bra. Men för att vända på steken så hittar jag faktiskt några saker som är bra också, såsom att man kan vara vän med folk över hela världen. Vilket är bra för mig eftersom att jag har familj och vänner i Frankrike.
Och kolla på andras foton måste jag ju också erkänna att det är ganska kul. Men nu när föräldrar och äldre börjar komma in till facebook är det lätt att bilder och annat missuppfattas. Och det är det inte riktigt värt. Jag påstår inte att jag ska ta bort min facebook eller att jag tycker att det ska finnas en åldersgräns.
Jag konstaterar bara faktum (precis som dom på aftonbladet har gjort) -  Yngre ratar Facebook när äldre hittat dit

KOMMENTARER


Christian

Min länk va? :)

går ju att blockera personer från att se vissa saker under sekretessinställningar

2009-08-21 // 01:03:33
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: