Shopgirl

Har precis skickat iväg min engelska inlämning( som förövrigt skulle varit inne i Fredags) och ett långt mail på franska till min farbror. Är sjukt pepp för våran resa till Chile!

Förutom det så är jag lite smått besviken över att jag missa GP ikväll. Läste dessutom om någon film som hette Shopgirl, vilket lät som en passande Söndags-film. Såhär stod det i recentionen.

"Brittisk-amerikansk komedi från 2005. Den här filmen är baserad på Steve Martins böcker om den unga Mirabelle, som flyttar till Los Angeles, där hon träffar två män. Ray Porter, som är dubbelt så gammal som henne, är en rik man med privatflyg. Jeremy, å andra sidan, är en spontant och oansvarig musiker. Mirabelle tycker om båda männen, men hon kan bara välja en av dem."

När jag sen söker " Shopgirl" på google får jag upp det här. Klickar och kollar vad det är.


Helt plötsligt kändes den inte så Söndags-filmig ut längre. Men jag var envis och kunde inte ge mig så jag läste recentionen igen. Och ännu envisare den här gången gick jag in på Youtube och sökte där. Precis som väntat fick jag då upp helt andra alternaltiv.
I all min hets och allt mitt letande hittar jag tillslut den rätta. Men 2 minuter och 24 sekunder är inget jag hinner med. För nu har jag envisats om att hitta rätt film, och tillslut hittat den, men det verkar som att tiden inte står på min sida. Filmen började redan 21,00 och nu är klockan 21,18. Jag har missat hela 18 minuter. Men nu när jag har envisats om filmjävlen så måste jag ju gå och kolla. Så vi ses imorgon gott folk! Nu jävlar ska det bänkas framför TV:n!

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: