suulig dag- turkiet i övermorgon



Vilken finis dag det blev. Såg inatt när jag gick och la mig hur blå himlen var och förstod att idag skulle bli en fin och solig dag. Det gillar vi. Bra att ni ringde imorse och väckte mig. Eller nä. Nu ska jag inte överdriva. Men ni hjälpte mig att väcka mig och gå upp iallafall. Kände mig lite duktig när klockan var kanske halv ett och jag redan var inne i duschen. Det är dagar som dessa som jag är fullt nöjd med att inte ha något jobb. Jag klarar mig ju finfint. Dagar då ingen är hemma och det bara regnar dag ut och dag in, är det dock en annan sak. Men jag har iallafall bestämt mig för att jag ska försöka skaffa ett jobb när jag kommer hem från france. Men det är då det. Idag har jag njutit av min ledighet till fullo. Promenerat, umgåtts med pelin på dagen och tagit bilen ut till fina ågesta nu såhär på kvällen. Vädret har ju bara varit over the top. Trevligt sällskap och te vid solnedgången. Musigt värre. Och glass och stek i min nya bikini på dagen. Nice. (eller nisse som elon säger). Nu ska jag snart försöka sova. Så säger jag alltid och sedan tar det minst två timmar innan jag faktiskt går och lägger mig och somnar. Men nu är det dags att vända tillbaka dygnet litegranna iallafall. Kan ju inte ligga och sova bort dagarna i Turkiet. Fatta att jag åker på fredag. Känns som jag har så mycket jag ska hinna med innan dess. Kanske är bäst att sussa. Natti på er.

 


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: