så långt bort från min värld man kan komma

Läste precis om en tjej som är gravid. 14 barre. Läskigt. Hon verkar dock så lyckligt så hon inte vet vad. Jag blir bara rädd. Tanken om att jag själv skulle kunnat blivit gravid med N för snart fyra år sedan är skrämmande. Tänk om jag hade haft en fyra årig son eller dotter. Nej, det går inte ens att tänka sig. Det ligger så långt fram för mig så jag inte ens kan tänka mig det. Kan ni? Fjortonårig tjej, fjotis,kungsklippeskolan bubblan, söndermulad varje vinter, springandes med en barnvagn. Njaaaa. Den här tjejen verkar dock redo. Trots att hon precis fyllt 14. Jag skulle inte ens vara redo idag. FYRA år senare än henne. Vet inte ens om jag är redo om 4 år. Kanske. Antagligen en himla massa mer än idag.  Sjukt olika vi kan vara ändå. Det verkar som om hon tom ser fram emot deras andra barn när hon inte ens har tryckt ut den första. Obeskrivligt för lilla mig. Lilla 17 åriga Paula. Hoppas verkligen att vi får ihop gruppen till vårat projektarbete om unga föräldrar.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: