vinter

Är det inte lite mysigt ändå att vintern har kommit? Alla bara klagar. Jag tycker det är jätte mysigt! Jag älskar att ha vinterjacka på mig. Att gå i knastrande snö. Att ta mysiga promenader i kylan så man får rossiga kinder. Dricka varm choklad och té med mjukisbyxor och en stor filt. Såklart hatar jag skorna. Förenade tåg. Bittra människor. Isen som gör mig rädd. Tanken på att många fler dör under vinterhalvåret. Men ändå. Lite mysigt måste ni väl hålla med om att det är. Jag fyller år. Det är lucia. Många vänner fyller år. Det är jul (!!!) Hur mysigt är inte julen liksom. Älskar att de har börjat sätta upp juldekorationerna i H centrum nu också. Mysig känsla att gå förbi julgranen på morgonen när man gått upp. Eller vakna upp och dra upp persiennerna och se att det snöar. Vita stora flingor. Ha snöbollskrig. Vilka minnen!  Jag tycker om vintern iallafall. Bara så ni vet. Godnatt på er.


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: